Met meer dan 37400 bedrijven de grootste automotive bedrijvengids. Alle bedrijven die affiniteit hebben met deze branche op een unieke website. Snel en eenvoudig navigeren en in drie stappen resultaat. Altijd vinden wat je zoekt!          Automotive4all.nl. Meer heeft u niet nodig!

Rubrieken

Hoe werkt zoeken binnen de "Rubrieken"


Stap 1
- Klik op één van de Rubrieken bijvoorbeeld "Autobedrijven".




Een nieuwe pagina met subrubrieken wordt weergegeven om uw zoekopdracht te verfijnen (zie foto hieronder)




Stap 2
- Klik op één van de subrubrieken en vink een categorie aan.
               U kunt uw zoekopdracht verfijnen door meerdere categorieën in verschillende subrubrieken aan te vinken. (zie foto hieronder)





Bij elke categorie die u aanvinkt verschijnt automatisch de adressenlijst van de bedrijven die aan uw zoekopdracht voldoen.
(zie foto hieronder)






Stap 3
- Klik op een bedrijfsnaam en u vindt alle gegevens en informatie over dit bedrijf. (Zie foto heironder)
 




Direct zoeken op
Wilt u niet op rubrieken zoeken dan kunt u ook in één van de lege velden direct zoeken op trefwoord, plaats, provincie of postcode.
Deze velden vindt u bovenaan de pagina. (Zie foto hieronder)



Uitleg

Onder de aandacht

Auto-Importeurs testen grossiersconcept

Gepubliceerd op: 16-01-2013


Renault, Ford, Pon, PSA en Louwman en Parqui zijn dit jaar een samenwerking gestart om vanuit één locatie hun merkgebonden onderdelen te distribueren. Het gaat om een proefproject waarbij de importeurs onderdelen uitleveren aan één vestiging van Care Schadeservice. Andere importeurs, waaronder Opel, kijken vanaf de zijlijn mee.

Met de ervaringen tot nu toe met Part One, zijn importeurs er achter gekomen dat het grossieren van onderdelen niet in de genen van de meeste merkdealers zit. Verder vallen de individuele logistieke kosten vaak tegen. Importeurs willen echter de onderdelenomzet vergroten. "Dat is ook de opdracht van de fabrikant. Dit project biedt importeurs de mogelijkheid om nieuwe wegen te verkennen", stelt één van de importeurs, die graag anoniem wil blijven.

De betrokken partijen houden de kaken dan ook nog stevig op elkaar. Wel wordt erkend dat er invulling wordt gegeven aan de wens van Care om de onderdelenlogistiek te optimaliseren. Tot nu toe is het zo dat onderdelenorders door net zoveel dealers worden afgeleverd als dat er van de verschillende automerken onderdelen zijn besteld. Dat maakt de inname van de bestelde onderdelen complex en het verhinderd een optimale schadedoorgang. Die autobewegingen zijn kostenverhogend en milieubelastend. De importeurs creëren binnen hun proefproject een maatwerk grossiersfunctie voor de gezamenlijke klant. Bijkomend voordeel is, dat door de onderdelenlogistiek te centraliseren, de importeurs bijdragen aan het verlagen van de eigen CO2-voetprint.

Logistiek
De uitwerking van de nieuwe logistiek lijkt relatief simpel. De dealer krijgt via Parts Plan de onderdelenorder en kan deze eventueel aanvullen. De order wordt aan Parts Express uitgeleverd via het centrale onderdelenmagazijn van de betreffende importeurs en dus niet via de dealer. De logistieke professional bundelt de inkomende goederen en zorgt er voor dat alles in één keer, dus ruim voordat 's ochtends het reparatieproces in gang wordt gezet, bij het schadebedrijf aanwezig is.

Baanbrekend
Dat de betrokken partijen niet veel kwijt willen is opvallend, want het lijkt er op dat dit project alleen maar voordelen heeft. Wellicht lijkt dit importeursproject niet zo baanbrekend, maar dat is het wel. Dat concurrerende importeurs bereid zijn om voor het bewerkstelligen van een grotere efficiency bij een gezamenlijke relatie buiten hun traditionele kaders te treden, is een teken dat in de autobranche ruimte is gekomen voor andere innovatieve business modellen. Dat is nu net waar de branche op zit te wachten.

Lees het volledige artikel in Aftersales Magazine nummer 1 (2013) dat op 18 januari verschijnt.

Bron: Aftersalesmagazine.nl

Data-integratie en automatisering hoog op agenda van marketeers

21-09-2017IJSSELSTEIN – De integratie van data vormt de grootste uitdaging op marketinggebied binnen het Nederlandse bedrijfsleven. Dit blijkt uit onderzoek van data-driven marketingbureau 2bMore. Met name retailers, uitgeverijen en media- en evenementenbureaus namen deel aan het onderzoek. Het data-driven marketingbureau uit IJsselstein ondervroeg in de ... Lees meer

RotaLED Compact: robuuste LED flitslamp zorgt voor een sterk waarschuwingseffect

21-09-2017HELLA introduceert nieuwe LED flitslampen voor landbouw- en bouwmachines evenals gemeentelijke voertuigen RotaLED Compact is tot nu toe de laagst geprijsde LED flitslamp binnen het HELLA-assortiment Nieuwegein, September 2017. De licht- en elektronica-expert HELLA introduceert de RotaLED Compact, de LED-opvolger van de bestaande halogeen zwaaila... Lees meer

Imbema Rhiwa Schuurtechniek introduceert de Mirka DEOS elektrische vlakschuurmachine

21-09-2017De Mirka DEOS is een compacte en zeer lichte elektrische vlakschuurmachine met 3 mm uitslag. Deze vlakschuurmachine heeft een krachtige borstelloze motor met laag trillingsniveau waardoor er eenvoudig en snel een mooi schuurresultaat behaald kan worden. Schuren van reparatieplekken Met de nieuwe Mirka DEOS elektrische vlakschuurmachine kunnen pl... Lees meer

Overlander breidt hefbruggen met Mercedes fabriekshomologatie uit

29-08-2017Overlander BV uit Zeewolde, al ruim 30 jaar een vertrouwd adres voor werkplaatsinrichting levert al enkele jaren Ravaglioli hefbruggen met een Mercedes Benz fabriekshomologatie. Mercedes Benz stelt specifieke presentatie eisen aan apparatuur waar kwaliteit hoog in het vaandel moet staan. De nieuwe reeks Ravaglioli hefbruggen bestaande uit 2-kolo... Lees meer