Auto5 en Dometic WAECO AirCon Service starten samenwerking
Dometic Benelux B.V. is met haar divisie WAECO AirCon Service een partnerschap aangegaan met Auto5 in België. Dometic start vanaf medio april met het onderhouden en eventueel vervangen van de airco-service-equipment van het totale Auto5-netwerk in België bestaande uit meer dan 40 vestigingen.
Volgens Automotive Sales Manager Christophe Schack biedt Dometic het Auto5-netwerk onder andere service en reparatie aan en vervanging van hun airco serviceapparatuur, door specialisme en kennis. “We hebben meer dan 40 jaar ervaring op het gebied van automotive airconditioningsystemen en daaraan gerelateerde gereedschappen. We zetten onze ervaren servicedienst in om de Auto5 werkplaatsen maximaal te ondersteunen. We proberen op deze manier de gebruikte serviceapparatuur in optimale conditie te houden en bij te dragen aan een beter werkplaatsrendement en tevreden Auto5 klanten.“
Ervaring in service
Werkplaatsen halen het overgrote deel van hun rendement inzake aircoservice vaak in het zomerseizoen. Gedurende deze periode zijn het aantal servicedoorgangen het grootst. Indien een serviceapparaat op dat moment in storing valt is dat vaak een groot probleem. Schack: “Onze helpdesk werd in het verleden vaak platgebeld met verzoek tot onderhoud of reparatie, waarbij je als servicedienst in het seizoen altijd te laat komt (moet liefst gisteren gerepareerd zijn), te weinig service engineers hebt en waarbij de kosten van het onderhoud of reparatie voor de klant altijd veel groter zijn dan van reguliere service.”
“Sinds 2010 bieden wij daarom actief een servicecontract aan met eventueel verlengde garantie”, vervolgt Schack. “De kosten voor 1x per jaar service bedragen slechts € 258,- ex BTW. Hiervoor komt onze servicedienst ter plaatse en zijn alle benodigde onderhoudsartikelen inbegrepen. Een schijntje in vergelijk met het rendementsverlies indien een unit met panne komt te staan en pas na een aantal dagen weer operationeel is. Onze statistieken laten sindsdien dan ook drie duidelijke voordelen zien. 1) voor onze helpdesk is de telefoondruk significant gedaald, 2) de servicedienst kan gewoon acteren op periodieke (regionale) inplanning. Ook al vindt het onderhoud niet altijd exact op de gestelde datum plaats, het apparaat functioneert gewoon. Het 3e) en belangrijkste voordeel voor de gebruiker / werkplaats is dat de machine in het seizoen optimaal kan "oogsten".
Klanttevredenheid
Schack is er zich ook van bewust dat “indien je een dergelijke belofte doet je je moet realiseren dat je dit alleen kunt indien je regionaal vertegenwoordigd bent. Daarom werken we naast onze eigen servicedienst nog met een zeer ervaren en geautoriseerde partner in airco equipment service.”
Auto5 streeft naar maximale klanttevredenheid en beoordeeld regelmatig haar service. Ook Dometic-WAECO is zich bewust hoe belangrijk het is om getrainde medewerkers te hebben die klantvriendelijk maar ook efficiënt kunnen werken. Daarom wordt Auto5 stap voor stap uitgerust met WAECO airconditioning service stations en zullen de medewerkers worden opgeleid om te werken met de nieuwe machines. Op deze manier kan de klanttevredenheid van de Auto 5 klanten gegarandeerd blijven.
WAECO, AirCon service die altijd voor u werkt !