Standox viert 60 jaar innovatie met Standox Spektakel
Standox viert dit jaar zijn 60ste verjaardag. Speciaal voor deze gelegenheid pakt het lakmerk uit met een website die helemaal in het teken staat van de verjaardag: www.standox.nl/60. De website is zowel onderhoudend als informatief en focust vooral op de belangrijke innovaties die Standox heeft gemaakt tot wat het nu is: een van ‘s werelds beste en bekendste autolakmerken. Op de speciale website zal Standox in de loop van dit jaar twaalf verhalen brengen over innovatie die een goed beeld geven van de evolutie van het merk de voorbije zes decennia. Op vrijdag 12 juni viert Standox Nederland de verjaardag samen met zijn klanten tijdens het Standox Spektakel in Nieuwegein.
Oorsprong
Het succesverhaal van het merk startte in 1955 toen lakfabrikant Herberts, in het Duitse Wuppertal, een reeks lakken voor het herstellen van auto’s met de naam ‘’Standox’’ op de markt bracht. De merknaam verwijst naar de woorden Standöl (standolie – een ruwe grondstof voor de productie van verf en een derivaat van lijnolie) en oxidatie (verwijzend naar de droging). De nieuwe lakken werden al snel populair en de firma Herberts ontwikkelde ze verder tot een volledig laksysteem.
Mijlpalen
Standox kon de daaropvolgende jaren en decennia nog enkele belangrijke vernieuwingen in de schadeherstelsector op zijn naam schrijven, zoals de tweelaagse metallic lak (1968). In de jaren 90 zorgde Standox met het productgamma Standohyd voor een doorbraak in de meer milieuvriendelijke en duurzame watergedragen basislakken en zette in 2010 met de lancering van Standoblue een volgende stap. Beide basislaksystemen zijn nog steeds toonaangevende systemen die worden gebruikt door duizenden schadeherstellers. Dagelijks vertrouwen zij in meer dan 80 landen over de hele wereld op de geavanceerde producten van Standox. Maar de innovaties zijn niet uitsluitend gericht op de producttechnologie. De reputatie van een premium merk heeft Standox ook te danken aan zijn uitgebreide dienstverlening, zoals de trainingsprogramma’s en het deskundige advies op diverse vlakken van het management van een schadeherstelbedrijf.
Standox Spektakel
Standox Nederland zal deze bijzondere verjaardag vieren met het “Standox Spektakel”’ op de locatie in Nieuwegein. Op het programma staan onder andere demo’s van non-paint leveranciers en van Smart Repair. Extra sfeer wordt verzorgd door Laurrhie Brouns, bekend van The Voice.
Het zomerse evenement op 12 juni biedt de perfecte gelegenheid voor Standox-klanten om meer te zien en te horen over het uitgebreide productenpakket van Standox en zijn toeleveranciers, in een gezellige en informele sfeer.
Over Standox:
Standox, één van de wereldwijde lakmerken van Axalta Coating Systems, ondersteunt haar klanten door middel van premium producten en consulting op maat. Gevestigd in het Duitse Wuppertal, biedt Standox, als één van Europa’s toonaangevende lakmerken, innovatieve productsystemen, superieure laktechnologie en een nauwkeurige kleurovereenkomst. De positie van het merk als leidende partner voor de automotive industrie blijkt uit de approvals van grote automobielfabrikanten. Standox helpt professionele schadeherstellers bij het behalen van de beste resultaten.